netlib.narod.ru | < Ќазад | Ћглавление | „алее > |
Edward Angel «Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach with OpenGL» 2-е изд. Addison-Wesley, 2000
Есть русский перевод: Эдвард Энджел «Интерактивная компьютерная графика. Вводный курс на базе OpenGL» 2-е изд. Вильямс, 2001
Jim Blinn «Jim Blinn’s Corner: A Trip Down the Graphics Pipeline», стр. 53-61. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, Inc., 1996
David H. Eberly «3D Game Engine Design» San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers, Inc., 2001
Wolfgang F. Engel, ред. «Direct3D ShaderX: Vertex and Pixel Shader Tips and Tricks» Plano, Texas: Wordware Publishing, 2002
Fraleigh и Beauregard «Linear Algebra» 3-е изд. Addison-Wesley, 1995
Mark J. Kilgard «Creating Reflections and Shadows Using Stencil Buffers» Game Developers Conference, презентация NVIDIA, 1999. (http://developer.nvidia.com/docs/IO/1407/ATT/stencil.ppt)
Jeff Lander «Shades of Disney: Opaquing a 3D World» Game Developer Magazine, March 2000
Eric Lengyel «Mathematics for 3D Game Programming & Computer Graphics» Hingham, Mass.: Charles River Media, Inc., 2002
Microsoft Corporation. Документация SDK Microsoft DirectX 9.0. Microsoft Corporation, 2002
Tomas Moller, Eric Haines «Real-TimeRendering» 2-е изд. Natick, Mass.: A K Peters, Ltd., 2002
M.E. Mortenson «Mathematics for Computer Graphics Applications» 2-е изд. New York: Industrial Press, Inc., 1999
Charles Petzold «Programming Windows» 5-е изд. Redmond, Wash.: Microsoft Press, 1999
Jeff Prosise «Programming Windows with MFC» 2-е изд. Redmond, Wash.: Microsoft Press, 1999
Sergei Savchenko «3D Graphics Programming: Games and Beyond» стр. 153-156, 253-294. Sams Publishing, 2000
John van der Burg «Building an Advanced Particle System» Gamasutra, June 2000. (http://www.gamasutra.com/features/20000623/vanderburg_01.htm)
Alan Watt, Fabio Policarpo «3D Games: Real-time Rendering and Software Technology» Addison-Wesley, 2001
Alan Watt «3D Computer Graphics» 3-е изд. Addison-Wesley, 2000
Gabriel Weinreich «Geometrical Vectors» стр. 1-11. Chicago: The University of Chicago Press, 1998
Nicholas Wilt «Object-Oriented Ray Tracing in C++» стр. 56-58. New York: John Wiley & Sons, Inc., 1994
netlib.narod.ru | < Ќазад | Ћглавление | „алее > |